Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla

ANASAYFA

:

Pasaport İslemleri

Giriş
E-PASAPORT HAKKINDA BİLGİYE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ  
 
                                        2017 YILI HARÇ MİKTARLARI
SÜRE
HARÇ BEDELİ
PAS.DEF.BDL.
   
6 AY
120.10 TL
94 TL
214,10
1 YIL
175.50 TL
94 TL
269,50
2 YIL
286.40 TL
94 TL
380,40
3 YIL
406.70 TL
94 TL
500,70
4-10 YIL
573.10TL
94 TL
667,10
 
Ø  Hususi Pasaport ve Hizmet Pasaportu işlemlerinde harç bedelleri yatırılmayacaktır. Sadece pasaport defter bedeli yatırılacaktır.
Ø  Harç ve pasaport defter ücretleri her yıl Ocak ayında Maliye Bakanlığınca belirlenir.
Ø  6 ay süreli pasaportlara birçok ülke vize vermemektedir. (Örn. Suudi Arabistan 6 aylık Pasaporta vize vermemektedir.)
PASAPORT DEFTER VE HARÇ BEDELLERİ AŞAĞIDAKİ BANKA ŞUBELERİNDE YATIRILABİLMEKTEDİR.
1-T.C.ZİRAAT BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2-TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
3-TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI T.A.O.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
4-TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
5-YAPI VE KREDİ BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6-TÜRKİYE GARANTİ BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
7-AKBAN T.A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
8-HSBC BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
9-DENİZBANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
10-FORTİS BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
11-TEKSTİL BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
12-ŞEKER BANK  T.A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
13-FİNANS BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
14-TÜRK EKENOMİ BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
15-ANADOLU BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
16-İNG BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
17-ALTERNATİF BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
18-EURO BANK TEKFEN A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
19-TURKISH BANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
20-CİTİBANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
21-TURKLANDBANK A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
22-TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
23-ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
25-KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

     NOT: Bankadan alınan dekontların ıslak imzalı ve tahsil edilmiştir kaşesi ve dekontların aslı getirilecektir.
 
 
UMUMA MAHSUS PASAPORT İŞLEMLERİ
         a. Umuma Mahsus Pasaport Müracaatı için neler gereklidir?
        • 2 adet BİOMETRİK fotoğraf (5x6 ebadında arkası beyaz fon, tam cepheden iki kulak görünecek şekilde, başörtülü bayanların için saç ve kulak diplerinden ve çene altından bağlanmış şekilde olmalı ve beyaz başörtülü olmamalıdır.)
        • TC nüfus cüzdanı aslı (Kimliğin yıpranmamış ve Kimlikteki fotoğrafın eski olmaması gerekmektedir. ayrıca kimliğin aslı olmaması halinde işlem yapılamayacaktır.)
        • Parmak izi (2559 Sayılı Kanun uyarınca müracaat sırasında alınmaktadır)
        • Cüzdan bedeli ve pasaport harç bedeli (Maliye Vezneleri veya anlaşmalı bankalara ödenir) Dekontlarda mutlaka “TAHSİL EDİLDİ” kaşesi ve ıslak imza olması gereklidir.
        • Şahsen başvuruda bulunmalısınız.(Şahsın kendisinin olmaması halinde işlem yapılamamaktadır)
        • Daha önceden pasaport alınmışsa müracaat sırasında getirilmesi gerekmektedir
    b. 18 Yaşından Küçük Çocukların Umuma Mahsus Pasaport İşlemleri için neler gereklidir?
        • Anne –Baba muvafakati gerekmektedir.
        • Anne-Baba bu işlemi noterden yapabileceği gibi müracaat sırasında hazır bulunması halinde pasaport müracaat görevlileri huzurunda da muvafakat hazırlanmaktadır.
        • Anne-babanın evlilikleri mahkeme kararıyla sona ermiş ise velayet hakkı kendisinde olan ebeveynin tek başına muvafakati yeterlidir.
        • Baba yada anne yurtdışında ise konsolosluktan Emniyet Müdürlüğüne Posta veya Faks yolu ile gönderilmiş muvafakat name)
        • 18 yaşından küçük çocuklara en fazla 5 yıl süreli pasaport düzenlenir,
     c. Çocuk Anne veya babanın pasaportunun refakat hanesine işlenebilir mi?
        • Yeni tip pasaport verilmeye başlanmasıyla birlikte refakata kayıt işlemine son verilmiştir. Çocuk bir günlük bile olsa müstakil pasaportu olması gerekmektedir.
    d. Pasaportun süresini uzatabilirmiyim?
        • Pasaport süresi uzatma (temdit) işlemine 31 Ocak 2011 tarihi itibariyle son verilmiştir. Süresi biten pasaport sahiplerinin yeniden pasaport başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.
 
 
   e. Umuma Mahsus Pasaportumu kaybettim/çaldırdım ne yapmalıyım?
       • Kayıpla ilgili olarak bulunduğu ildeki pasaport şube müdürlüğüne başvuruda bulunabilirsiniz.
       • Çaldırdıysanız olayın gerçekleştiği yerin bağlı bulunduğu polis merkezine başvurunuz
   f. Müracaat ettikten sonra Pasaportumu ne zaman nereden alabilirim?
       • Pasaport müracaatı alındıktan sonra (çok büyük bir yoğunluk ve sistemde bir sorun olmadığı takdirde) pasaport adresinize 3-5 gün içerisinde posta yolu ile teslim edilmektedir.
 
HUSUSİ DAMGALI PASAPORT (YEŞİL PASAPORT) İŞLEMLERİ
 
a. Kimler Hususi (Yeşil ) Pasaport Alabilirler?
 
1- TBMM Eski Üyeleri ve Eski Bakanlar,
2- Kadro derecesi 1,2 ve 3. derece olarak çalışan veya  bu kadro derecesinden çalışmakta     iken EMEKLİ olan devlet memurları.
3- 1.2. ve 3. derece kadro karşılığı çalışan ve bu derecelerde sözleşmeli olarak çalışmakta iken EMEKLİ olan devlet memurları.
4- Kadro karşılığı olmaksızın çalışıp emekli kesenekleri 1,2 ve 3. derece üzerinden kesilerek T.C. Emekli Sandığına yatırılan çalışanlar ile bu durumda çalışırken EMEKLİ olan sözleşmeli devlet memurları
5- Görevleri Süresince İl, İlçe ve 1. Kademe Belde Belediye Başkanları
6- Özelleştirme kapsam ve programına alınan/özelleştirilen T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanlarından;
· Özelleştirilmeden önce hususi pasaport alma hakkını elde etmiş bulunmak,
· Kuruluş sermaye payının en az %51’i devlete ait kamu kuruluşu olmak,
· Sosyal Güvenlik yönünden T.C. Emekli Sandığına bağlı olmak,
· Kamu görevlisi olmak,
· 4603 Sayılı İş Kanununa tabi olmak şartlarının tamamını taşıyan ve bu şartları taşırken EMEKLİ olan veya ÇEKİLEN personel.
7- Özelleştirilen Türk Telekom Müdürlüğü çalışanlarından;
· Özelleşmeden önce hususi damgalı pasaport alma hakkını elde ekmiş bulunmak,
· 4502 sayılı İş Kanununa geçtikten sonra da T.C. Emekli Sandığı ile ilgisi devam etmek,
· Sosyal güvenlik yönünden T.C. Emekli Sandığına bağlı olmakla birlikte emekli keseneklerinin 1. 2. veya 3. derecelerden herhangi birinde olması.
· Toplu iş sözleşmesine taraf olmamak
· Kapsam dışı Personel statüsünde çalışması şartlarının tamamını taşıyan veya bu şartları taşırken emeklilik/çekilme sebepleri ile vazifelerinden ayrılanlar.
8- Yukarıdaki 1,2,3,4,5,6 ve 7. maddede belirtilen şartları taşıyanların eşlerine, reşit olmayan çocuklarına ve evli bulunmayan, iş sahibi olmayan öğrenimine devam eden kız ve erkek çocuklarına (Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim Fakültesi dâhil öğrenim gördükleri okuldan öğrenci olduğunu belgelemek şartı ile) 25 yaşını dolduruncaya kadar Hususi Damgalı Pasaport düzenlenmektedir.
9- 18 yaşını doldurmuş olsa dahi evli bulunmayan, iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği (tam teşekküllü Devlet Hastanesinden alacakları) sağlık kurulu raporu ile belgelenen hak sahibinin çocuklarına yaş sınırı olmaksızın Hususi Damgalı Pasaport düzenlenmektedir.
10- Hususi Pasaportlar 5 yıllık süreyle verilir. İl, İlçe ve 1. Kademe Belde Belediye Başkanlarına ise görevleri süresince hususi pasaport tanzim edilir.

b. Hususi Pasaport Almak için gerekli belgeler nelerdir?
 
1- Çalışanlar İçin; Hak sahibi memurun çalıştığı kurumun İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü veya Genel Müdürlüğünce tanzim edilerek daha önce imza sirküsü (İmza örneği) Pasaport Şube Müdürlüğüne gönderilmiş olan yetkili tarafından onaylanmış, hak sahibi ile birlikte pasaport alacak diğer aile fertlerinin kimlik bilgileri kaydedilerek fotoğrafları mühürlenmiş Hususi Pasaport talep formu.
2- Emekliler İçin; Emekli olduktan sonra ilk kez pasaport işlemi yaptıracaksanız; Emekli olduğunuz kurumunuzdan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) Emekli olduğunuz tarihteki kadro derecenizi gösterir yazı getirmelisiniz.
Emekli olduktan sonra hususi pasaport işlemi yaptırmış iseniz ve pasaportunuzda EMEKLİ yazıyor ise; Tekrar kurumdan yazı getirmenize gerek yoktur.
3- İstifa/Müstafi Olanlar İçin; İstifa/Müstafi olduktan sonra ilk kez pasaport işlemi yaptıracaksanız; İstifa/Müstafi olduğunuz kurumunuzdan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) istifa/müstafi olduğunuz tarihteki kadro derecenizi gösterir yazı getirmelisiniz.
İstifa/Müstafi olduktan sonra hususi pasaport işlemi yaptırmış iseniz ve pasaportunuzda İSTİFA VEYA MÜSTAFİ yazıyor ise; kadro yazısı getirmenize gerek yoktur.
4- Hak Sahibi Vefat/Merhum Olanlar İçin; Hak sahibi eşiniz vefat ettikten sonra ilk kez pasaport işlemi yaptıracaksanız; Eşinizin çalıştığı kurumundan (Örneğin Öğretmenler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden, Doktorlar İl Sağlık Müdürlüğünden) vefat ettiği tarihteki kadro derecesini gösterir belge getirmelisiniz.
Hak sahibi eşiniz vefat ettikten sonra hususi pasaport işlemi yaptırmış ve pasaportunuzda MERHUM/VEFAT yazıyor ise; Tekrar kurumdan yazı getirmenize gerek yoktur.
ÖNEMLİ: Vefat eden hak sahibinin sadece, başkaları ile evlenmemiş eşleri hususi pasaport alabilirler. Hak Sahibi çocukları, vefat eden ebeveynlerinden yararlanarak hususi pasaport alabilirler.
Yukarıda belirtilen evraklarla birlikte getirmeniz gereken diğer evraklar;
1. 2 adet BİOMETRİK fotoğraf (5x6 ebadında arkası beyaz fon, tam cepheden iki kulak görünecek şekilde, başörtülü bayanların için saç ve kulak diplerinden ve çene altından bağlanmış şekilde olmalı ve beyaz başörtülü olmamalıdır.)
2. T.C. Nüfus Cüzdanı aslı (Nüfus cüzdanın aslı olması, cüzdanda T.C. Kimlik numarası bulunması,Kimliğin yıpranmamış ve Kimlikteki fotoğrafın eski olmaması gerekmektedir.)
3. Parmak izi alındı belgesi ( Pasaport işlemlerinde ilk önce parmak izi vermelisiniz. Parmak izi verdikten sonra tarafınıza bu belge verilecektir.)
4. 82,50 TL cüzdan bedeli, (2015 yılı için) Dekontlarda mutlaka “TAHSİL EDİLDİ” kaşesi ve ıslak imza olması gereklidir.
 
c. Reşit(18-25 Yaş Arası Çocuklar)Çocukların Ebeveynlerinden Yararlanarak Hususi Pasaport Alabilmeleri İçin Gerekli Şartlar;

· İş sahibi olmamaları (Çalışmamak, herhangi bir iş sahibi olmamak ve herhangi bir emekli maaşı almamak)
·Bekar-olmaları.
·25Yaşını-doldurmamış-olmaları
· Öğrenci olmaları gerekmektedir. Öğrenci olduğuna dair yeni tarihli öğrenci belgesi aslı (Mutlaka aslı olmalı, internet çıktısı kabul edilmemektedir.)

d. Reşit olmayan Çocukların Ebeveynlerinden Yararlanarak Hususi Pasaport Alabilmeleri İçin Gerekli Şartlar;

· Anne –Baba muvafakati (Anne-Baba bu işlemi noterden yapabileceği gibi müracaat sırasında hazır bulunması halinde birimimizce muvafakat hazırlanmaktadır. Anne-baba ayrı ise velayet hakkı kendisinde olan ebeveynin tek başına muvafakati yeterlidir.)
· Reşit olmayan çocuğunuzun öğrenci olduğuna dair belge getirmeniz halinde 5 yıllık, öğrenci belgesi olmaması halinde 18 yaşını dolduruncaya kadar pasaport düzenlenir.
· Reşit olmayan ve kısıtlı bulunan çocuklar için pasaport müracaatı sırasında hak sahibi pasaport alsın veya almasın mutlaka bulunmalıdır. (Hak sahibi gelmezse işlem yapılamaz)

e. Özründen Dolayı Sürekli Bakıma Muhtaç Olan Çocukların Ebeveynlerinden Yararlanarak Hususi Pasaport Alabilmeleri İçin Gerekli Şartlar; 
· İş sahibi olmamak (Çalışmamak, iş sahibi olmamak veya herhangi bir maaş almamak)
·Bekar-olmak
·Hak sahibi ebeveyni ile birlikte yaşamak
· Bedensel, zihinsel veya ruhsal özründen dolayı sürekli bakıma muhtaç olduğunu, yetkili sağlık kuruluşundan alınan Doktor Raporu ile belgelemek koşulu ile hususi pasaport alabilirler. Raporda çocuğunuzun sürekli bakıma muhtaç olduğu belirtilmelidir.

f. Dikkat Edilecek Önemli Hususlar
 
·     Hususi pasaport almaya hakkı bulunan personelin bağlı bulunduğu kurum/kuruluşun düzenli olarak her yıl, değişiklik olması halinde ise derhal, pasaport alma talebinde bulunan personelleri ile ilgili tanzim edilecek pasaport talep form veya belgelerini imzalamaya yetkili kılınan kimselerin imza sirkülerinin düzenli olarak, Pasaport Şube Müdürlüğüne göndermeleri ve pasaport talep form veya belgelerinin bu imza sirküleri gönderilen yetkililerce imzalanarak onaylanması gerekmektedir. 
·     Aksi halde imza sirküleri gönderilmemiş olan veya daha önce gönderilen imza sirküsünün bir yıllık geçerliliğinin sona ermesi nedeniyle pasaport talep eden personelinizin evrakları işleme alınmaz. 
·     Merkez ve taşrada bulunan tüm kurumlar çalışan ve emekli olan personelin hususi damgalı pasaport belve talep formu ve belgelerini imzalamaya yetkili kılınan kişilerin imza sirkülerini birer yıllık dönemler halinde her yılın 1 Ocak tarihine kadar bulundukların yerin İl Emniyet Müdürlüğüne göndermeleri gerekmektedir.
·     Hak sahibi ebeveynin vefat etmesi halinde çocukları hususi damgalı pasaport alabilirler. Vefat eden hak sahibinin sadece başkası ile evlenmemiş olmak kaydı ile eşleri hususi pasaport alabilirler.
·     Pasaport talep formlarına memurların bizzat iktisap ettiği kadro dereceleri (Örneğin; 657 sayılı DMK’ya tabi 1. veya 2. veya 3. kadro derecededir şeklinde) yazılmalı, maaş kesenekleri /emeklilik kesenekleri (Örneğin: “1. derecenin 2. kademesi” veya “2/3” veya “2. derece 2. kademededir” gibi ) yazılmamalıdır.
·     Memurların maaş dereceleri ile kadro derecelerinin farklı şeyler olduğu ve hususi pasaport işlemlerinde maaş derecelerinin dikkate alınmadığı unutulmamalıdır. Maaş dereceleri 1 veya 2 veya 3. derece olan bazı memurların kadro dereceleri 4. veya 5.veya daha düşük bir derece olabildiği için hususi damgalı pasaport talep formu/belgelerinde personelin bizzat iktisap ettiği kadro dereceleri yazılarak onaylanmalı, personelin maaş veya emekli keseneğine bakılarak hususi pasaport formu /belgesi tanzim edilmemelidir.
·         Reşit olmayan çocuğunuza her pasaport aldığınızda yeniden muvafakatname vermelisiniz.
·         Belediye personellerinin formlarında mutlaka 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi oldukları ve kadro derecelerinin 1. veya 2. veya 3. derece olduğu belirtilmelidir.
·         Pasaportunu kaybedenler en kısa sürede Müdürlüğümüze veya en yakın Polis birimine müracaatta bulunmalıdır.
·         Hususi damgalı (Yeşil) pasaportlar harçtan muaftır. Bu nedenle hususi pasaport alacaklar sadece cüzdan bedeli olarak belirlenen ücreti  ödeyip makbuzunu getireceklerdir. Bunun dışında hiçbir ücret ödenmemelidir. Banka veya Maliye veznelerine hususi pasaport alacağınızı söyleyerek sadece pasaport cüzdan bedeli ödemeli, bunun dışında talep edilse bile başka ücret yatırmamalısınız. Bankaya veya Maliye veznelerine yatırılan ücretin PAS.S.BDL (Pasaport Satış Bedeli) olarak ödenmesi gerekir. PAS.HRÇ.BDL ( Pasaport Harç Bedeli) olarak yatırılan makbuzlarla hususi pasaport işlemi yapılmaz. 
·         Hususi Pasaportlar hak sahibi memur/emekli/istifa olanlar ve eşleri için 5 (Beş) yıllık süre ile verilir.
·         Ancak çocuklar için, diğer şartları taşımaları koşulu ile 18 ve 25 yaş sınırı,
·         Belediye Başkanları için ise görev süreleri dikkate alınarak süre belirlemesi yapılır.
HİZMET DAMGALI PASAPORT MÜRACAAT EVRAKLARI
İstenen Belgeler:
1-T.C. Kimlik numarası yazılı nüfus cüzdanı aslı.
2-Pasaport alacak her kişi için iki adet Biometrik Fotoğraf (Cepheden çekilmiş, arka fon rengi beyaz ve ICAO Standartlarına uygun)
3-Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen cüzdan bedelinin yatırıldığına dair dekont.
4-Daha önce herhangi bir pasaport alınmışsa getirilmesi.
5-Reşit olmayan çocuklar için kanuni mümessillerinin muvafakat namesi.
6-Öğrenim gören çocuklar için öğrenim belgesinin aslı.
7-Bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda bulunan çocuklar için resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu.
8-Mahkemelerce verilen velayet veya vasi kararları.
 
                                                                        DİĞER HUSUSLAR
 
Ø  Hizmet damgalı pasaportlar, 5682 sayılı Pasaport Kanununun 14/B-C maddesi hükümleri doğrultusunda düzenlenmektedir.
Ø  Hizmet damgalı pasaportlar ilgilinin görev süresi dikkate alınarak düzenlenir.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formu Düzenlendiği tarihten itibaren Altmış (60) gün geçerlidir.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formu üzerindeki bilgilerin eksik veya hatalı olması durumunda formu düzenleyen kurumun yetkilisi sorumludur.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formunun ön ve arka yüzü tek sayfada olmalıdır.
Ø  Merkez ve taşrada bulunan tüm kurumlar çalışan ve emekli olan personelin hususi damgalı pasaport belve talep formu ve belgelerini imzalamaya yetkili kılınan kişilerin imza sirkülerini birer yıllık dönemler halinde her yılın 1 Ocak tarihine kadar bulundukların yerin İl Emniyet Müdürlüğüne göndermeleri gerekmektedir.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formunu imzalamaya yetkili kişinin değişmesi halinde yetkili kılınan kişilerin imza sirküleri kurumun bulunduğu İl Emniyet Müdürlüğüne gönderilecektir.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formu imzalamaya yetkili kılınan kişilerce imzalanmalı ve mühürlü olmalıdır.
Ø  Hizmet damgalı pasaport talep formunun ön yüzündeki kadro derece bölümü boş bırakılamayacaktır.
Ø  Hizmet damgalı pasaport almış çalışan personelin kadro derecesinin değişmesi, başka bir kuruma geçmesi ve eşlerinden boşanmaları durumunda kurum tarafından pasaport aldıkları İl Emniyet Müdürlüğüne bildirilecektir.
Ø  Hizmet damgalı pasaportun süresi olsa dahi, daha sonra farklı bir göreve gidişte hizmet damgalı pasaport formu kurumca tanzim edilerek, sisteme kaydedilmek üzere ilgili Emniyet Müdürlüklerine gönderilmelidir. Form getirilmeden çıkış yapılırsa, illegal çıkıştan şahıs ve pasaportu kullandıran kurum sorumlu olacaktır.
Ø  Adlarına görev süresinden daha uzun süreli hizmet damgalı pasaport düzenlenen görevli, eş ve çocuklarının görevle ilgili seyahatini tamamlamasını takiben, geçerliliği devam eden hizmet damgalı pasaportlar birimlerinde muhafaza edilecektir. Hizmet damgalı pasaportun özel seyahatlerde kullanılması halinde şahıs ve pasaportu kullandıran kurum sorumlu olacaktır.
Ø  Kurumlarca muhafaza altına alınan süresi biten pasaportlar, pasaport müracaatında bulunulan İl Emniyet Müdürlüğüne gönderilecektir.  
 
 
DİPLOMATİK PASAPORT 
     Bu pasaport, Dışişleri Bakanlığı ile yabancı memleketlerde Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik ve Elçilikleri tarafından verilir. Diplomatik Pasaportlar, muvakkat görev veya seyahat için gidenlere görevlerinin veya seyahatlerinin mahiyetine göre, bir seyahate mahsus olmak üzere veya azami 2 yıl için, daimi görevle gidenlere de azami 4 yıl için geçerli olmak üzere verilir.

     Diplomatik Pasaportlar Pasaport Kanununun 13. Maddesinde belirtilen kişilere verilir.
 
     Diplomatik Pasaport alabilecek durumda bulunan veya alan kimselerin sıfat veya vazifeleri, devam ettiği müddetçe, eşlerine dahi Diplomatik Pasaport verilmesi veya bunların eşlerinin pasaportlarının refakat hanesine kaydedilmesi mümkündür.

     Diplomatik Pasaport alan kimselerin sıfat ve vazifeleri devam ettiği müddetçe yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan kız çocukları ile yine yanlarında yaşayıp reşit bulunmayan erkek çocuklarına dahi Diplomatik Pasaport verilir veya bunlar baba ve annelerinin pasaportlarının refakat hanesine kaydedilir. Diplomatik Pasaportların refakat hanesine kayıtlı bulunanlar pasaport sahibi ile birlikte seyahat etmedikleri takdirde o pasaportu kullanamazlar. Diplomatik pasaportlarda, sahiplerinin veya varsa refakat hanesine kayıtlı bulunanların birer adet fotoğraflarının pasaport üzerinde olması lazımdır.

     Diplomatik Pasaportlar hiçbir harç veya resme tabi değildir.
 
YURT DIŞINDAKİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖRECEK YA DA ÖĞRENİM GÖRMEKTE OLAN VATANDAŞLARIMIZDAN İSTENEN BELGELER
1.     Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi (ÖSYM) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yükseköğretim kurumlarına yerleştirilenlerin defterdarlıklar tarafından onaylanmış LYS Sonuç Belgesi
2.     Yurt dışındaki Yükseköğretim kurumlarında öğrenim görmekte olanların ise bu yükseköğretim kurumlarından alacakları  defterdarlıklar tarafından onaylanmış öğrenci belgelerinin aslı
      Müracaat evrakına eklenerek , başkaca mani halleri bulunmadığı takdirde Öğrenci Meşruhatlı, harçsız, 2 yıl süre ile geçerli pasaport talepleri yerine getirilecektir.
 
Sayfa Güncelleme Tarihi :11.01.2016

 
  
 
 
 
Hizmet Damgalı Pasaport Talep Formu.doc​​​
  • Toplum Destekli Polislik
  • İçişleri Bakanlığı
  • GÖÇ İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
  • BIMER
  • Kurumsal E-Posta
  • Polis Akademisi
  • E-Devlet Hizmetleri
  • PEKAY
  • POLİS RADYOSU
  • EGM ÇOCUK SAYFASI
  • POLİS BAKIM ve YARDIM SANDIĞI
  • ULUSAL ULAŞTIRMA PLATFORMU
  • TURN BACK CRIME